Sidor

tisdag 12 juni 2012

Blått lapptäcke

Juni har hittills innehållit ett antal gråmulna och trista dagar - perfekta för lite större syprojekt med andra ord! Först ut är ett lapptäcke i blåa toner. Tygerna är blandade, både gamla (mammas marimekkogardin från 60-talet) och nya (turkosprickiga inköpt förra veckan). De turkosa igelkottarna har jag tryckt själv för länge sedan, kul att äntligen hitta användning för den tygbiten. Lappraderna blev mestadels raka och fina, ett par lappar som blev för smala ser jag dock - hoppas ingen annan tänker på det. Täcket är vändsytt med mörkblå mikrofleece på baksidan och storleken landade på "jämna" 61*86 cm.

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Fina blåa nyanser ihop.

    SvaraRadera
  2. Så fint! Vilka söta igelkottar!

    SvaraRadera
  3. Superfint, men jag gråter lite sedan jag såg det första gången och önskar att Marimekko-gardinen hade varit min...! Har du använt strykjärn? ;-)

    SvaraRadera